Het ondernemerschap vergt heel wat tijd: de zaak draaiende houden, streven naar klantentevredenheid, de financiële en administratieve verplichten regelen,…

Eigenlijk start de boekhouding nog voor je je nieuwe zaak daadwerkelijk opgericht hebt. In de voorbereiding van je nieuwe bedrijf doe je al aankopen. Je investeert in materiaal, je huurt al een pand,…

De startende ondernemer wordt anno 2012 immers steeds vaker geconfronteerd met de ingewikkelde fiscale en sociale wetgeving. In ons fiscaal doolhof is het niet altijd evident om uw vermogen optimaal te laten renderen. Daarom zoeken wij, samen met U, naar een oplossing op uw maat.

Cafta voorziet voor elke nieuwe klant een gratis en vrijblijvend oriënterend gesprek, op die manier kunnen wij de wensen van de klant in kaart brengen. Eerst en vooral is het belangrijk om te weten in welke rechtsvorm u wil werken : kiest u voor een eenmanszaak of een vennootschap? Uitleg over de formaliteiten die moeten worden vervuld, zoals:

  • Statuten van de oprichtingsakte van vennootschappen
  • Inschrijving Kruispunt van ondernemingen (KBO)
  • Inschrijving sociale kas zelfstandigen
  • Inschrijving sociaal secretariaat
  • Opstellen van een financieel plan
  • Aanvraag BTW nummerVennootschapsbelasting
  • Personenbelasting
  • Optimalisatie van het vermogen
  • Wanneer overstappen van een eenmanszaak naar een BVBA?